Brugerudtalelser

Mangfoldighed er én af de bærende værdier hos Kriserådgivningen og Værestedet. Nogle af stedets brugere er kommet igennem mange år, mens andre først for nyligt har stiftet bekendtskab med bindingsværkshuset beliggende i Hans Hartvig Seedorff Stræde.

Nedenfor ses et lille udpluk af, hvad brugerne siger om Gallo Kriserådgivning og Værestedet:

 

 

Bruger 1

Bruger af Kriserådgivningen og Værestedet siden adressen var Nørregade i Aarhus.

Det bedste og vigtigste ved Kriserådgivningen er, at den daglige leder, Jane Holm, med sin tilstedeværelse indgyder tryghed og støtter op, når der er behov for det: man føler sig forstået.

 

Jeg har efterhånden benyttet mig af Kriserådgivningens tilbud i mange år: helt tilbage fra den tid, hvor adressen var Nørregade i Aarhus, og jeg kommer her ca. tre gange om ugen, herunder fast hver mandag eftermiddag.

Det bedste og vigtigste ved Kriserådgivningen er, at den daglige leder, Jane Holm, med sin tilstedeværelse indgyder tryghed og støtter op, når der er behov for det: man føler sig forstået. Derudover ser jeg det også som et vigtigt punkt, at vi har mulighed for at få noget at spise, når vi besøger stedet.

Det var min daværende ekskæreste, som gjorde mig opmærksom på Kriserådgivningen og Værestedet, og siden jeg begyndte at komme her, har jeg også selv anbefalet stedet til andre, som kunne have brug for det.

Jeg er meget glad for at komme i Kriserådgivningen og værestedet, men hvis jeg skal nævne én ting, jeg godt kunne tænke mig blev endnu bedre, så jeg gerne, at tilbuddet havde åbent nogle flere eftermiddage om ugen.

Jeg har haft mange gode oplevelser her, men de støttende samtaler, som jeg gennem tiden har fået, samt dét at være en del af det sociale fællesskab, er noget af det, som står allerstærkest for mig. Når jeg er her, snakker jeg med de andre brugere og de frivillige, drikker kaffe og benytter aktivitetsrummet til at lave mandalaer, (som er nogle af de ældste religiøse symboler, der i dag ofte anvendes i forbindelse med tantrisk yoga og meditation red.). Jeg nyder også at ligge i Værestedets sofa og slappe af. Det er nemlig en stor hjælp, når man får medicin, og jeg er tidligere kommet andre steder, hvor man ikke havde denne mulighed.

Bruger 2

Bruger af Kriserådgivningen og Værestedet siden 2013.

Det betyder rigtigt meget for mig, at jeg kan komme her og udvide mit netværk(...)

Jeg fik kendskab til Kriserådgivningen for efterhånden mange år siden igennem en sagsbehandler ved kommunen, og efterfølgende er jeg kommet her dag siden december 2013, da det betyder rigtigt meget for mig, at jeg kan komme her og udvide mit netværk, som ikke er så stort.

Desuden benytter jeg mig også af tilbuddene om gratis samtaleforløb, som i mine øjne er det vigtigste, Kriserådgivningen har at tilbyde sine gæster. Jeg snakker også med de frivillige om alt mellem himmel og jord, men min bedste oplevelse i Kriserådgivningen har været, at de har vist hensyn, når jeg har gennemlevet nogle svære perioder.

Jeg ville i øvrigt blive glad, hvis der kunne arrangeres fællesspisninger, end det i dag er tilfældet. Jeg synes generelt godt om stedet, men Jeg ønsker ikke, at andre skal kunne forbinde mig med Kriserådgivningen, da anonymitet er meget vigtigt for mig. Af samme årsag har jeg også valgt ikke at anbefale eller fortælle andre om tilbuddet

 

Bruger 3

Bruger af Kriserådgivningen og Værestedet siden 2013.

I starten kom jeg her for at få nogle samtaler, men i dag er det i ligeså meget fordi, det er hyggeligt at være her: at snakke med de frivillige, de andre brugere og få en kop kaffe. Jeg kommer her i gennemsnit to gange ugentligt., og jeg synes, det allerbedste ved tilbuddet er, at man kan få en akut samtale(...)

Jeg fik gennem en veninde kendskab til Kriserådgivningen for tre år siden. I starten kom jeg her for at få nogle samtaler, men i dag er det i ligeså meget fordi, det er hyggeligt at være her: at snakke med de frivillige, de andre brugere og få en kop kaffe. Jeg kommer her i gennemsnit to gange ugentligt., og jeg synes, det allerbedste ved tilbuddet er, at man kan få en akut samtale, og så holder jeg meget af, når der bliver arrangeret fællesspisning på ”Hotellet”, og så ville det være godt, hvis der var mere banko: det er god anledning til at tale med andre.

Hvis de frivillige blev bedre til at lytte til begge parter i en evt. konflikt, ville det også være super dejligt.

 

 

Bruger 4

Bruger af Kriserådgivningen og Værestedet siden 2014.

 

Jeg synes, det bedste ved Kriserådgivningen er, at vi alle sammen hygger os med hinanden på kryds og tværs(...)

Når vi når til februar er jeg kommet her i Kriserådgivningen i 2 år, hvor Jeg arbejder ”som alt-mulig-mand”: Et job, som jeg overtog fra min ven, da han stoppede. Jeg vasker op, gør rent og handler ind. Når jeg ikke arbejder som ”alt-mulig-mand”, snakker jeg med de frivillige, danser og hygger med mine venner, som også kommer her. Jeg kommer hver dag på nær onsdag. Jeg synes, det bedste ved Kriserådgivningen er, at vi alle sammen hygger os med hinanden på kryds og tværs, og umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om, hvad der evt. skulle kunne forbedres ved tilbuddet.